دفتر حقوق بشر سازمان ملل حمله بیش از یکصد شهرک نشین اسرائیلی به روستای جیت در نزدیکی شهر قلقیلیه و آتش زدن خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان و نیز «مصونیت از مجازات» آنان را محکوم کرد.

سازمان ملل مصونیت از مجازات شهرک نشینان اسرائیلی را محکوم کرد

راوینا شمداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل حمله در جیت در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرده و آن را "وحشتناک" خواند.

این سخنگوی سازمان ملل در نشستی خبری گفت: آنچه قابل توجه و مهم است این است که کشتار دیروز در جیت یک حمله انفرادی نبوده و پیامد مستقیم سیاست اسراییل در شهرک سازی در کرانه باختری است.

شمداسانی افزود که "به طور کلی، ما شاهد مصونیت از مجازات" برای چنین حملاتی هستیم.

بیش از یکصد شهرک نشین اسرائیلی پنجشنبه شب به روستای جیت در نزدیکی شهر قلقیلیه یورش بردند و اقدام به آتش زدن خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان کردند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، یک فلسطینی به ضرب گلوله شهرک نشینان اسرائیلی که نقاب زده بودند، شهید و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.

منابع خبری جمعه گذشته نیز گزارش داده بودند که شهرک‌نشینان اسرائیلی با حمله به چهار فلسطینی که به اشتباه وارد یک شهرک آنها شده بودند، فلسطینی ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بر اساس این گزارش، شهرک‌نشینان اسرائیلی خودروی آنها را آتش زدند و یکی از فلسطینی‌ها را به شدت زخمی کردند که روانه بیمارستان شد.

آمریکا در چند ماه گذشته تعدادی از شهرک نشینان اسرائیلی را تحریم کرده و اتحادیه اروپا پس از این اقدام آمریکا، تحریم‌هایی علیه شهرک نشینان افراطی اسرائیلی که به صورت مداوم به شهروندان فلسطینی در کرانه باختری حمله می‌کنند، وضع کرده است.

تحریم‌ها شامل انجمن شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی، فعالان خشونت طلب تزاو که مسئول جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است و سازمان افراطی او لهاوا که برای پاکسازی قومی فلسطینیان تبلیغ می‌کند، است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.